Brandstofbesparing - Overtreft de
ACEA brandstofbesparings-test MB M111FE (CEC-L-54-T-96) met een minimum van 2,5% verbetering in brandstofbesparing (gemiddelde van drie test-resultaten)
MB NEDC brandstofbesparing W204 test.
Mercedes-Benz specifieke in-house tests
MB M271 test voor inwendige motor-vervuiling (sludge).
MB M271 test voor nokkenas- en zuigerveer-slijtage.
OM646LA test (CEC-L-099-08) voor nokkenas-slijtage (inlaat-/uitlaat), cilinder-slijtage, "bore polish", nokvolger-slijtage (inlaat-/uitlaat), zuiger-reinheid en inwendige motor-vervuiling (sludge).
MB NEDC brandstof-besparings-tests.
Motorslijtage en duurzaamheid - Overtreft de
Peugeot TU3M kleppentrein-"vreet"-slijtage-test (CEC-L-38-A-94)voor nokkenas-slijtage.
ASTM Sequence VIII lager corrosie-tests (ASTM D6709) voor lager-gewichtsverlies.
OM646LA test (CEC-L-099-08) voor nokkenas-slijtage (inlaat-/uitlaat), cilinder-slijtage, "bore polish", nokvolger-slijtage (inlaat-/uitlaat), zuiger-reinheid en inwendige motor-vervuiling (sludge).
Motorreinheid - Overtreft de
Peugeot TU5JP-L4 hoge-temperatuur afzettingen-test (CEC-L-88-T-02) voor het vast gaan zitten van zuigerveren en het vervuilen met lak-achtige afzettingen van de zuiger.
ASTM Sequence IIIG zuiger vervuilings-test (ASTM D7320) voor viscositeits-toename (indikking), afzettingen op de zuiger en nokkenas- en nokvolger-slijtage.
VW TDI zuigerreinheids- test (CEC-L-78-T-99)voor zuigerreinheid.
ASTM Sequence VG inwendige motor-vervuilings-(sludge) test (ASTM D6593).
MB M271 test voor inwendige motorvervuiling (sludge).
Weerstand tegen indikking door roet - Overtreft de
DV4TD medium-temperatuur dispersiviteits-test (CEC-L-093-04) voor viscositeits-toename (indikking).